Tak sa stalo aj tento víkend, kedy mi opäť ostal rozum stáť nad službami, ktoré naše reštaurácie a bary ponúkajú.
Ak má daný podnik v ponuke ružové víno, s kamarátkou si objednáme fľašu a keď je nás viac, fliaš samozrejme za večer pane viac.
Zvyknutá zo zahraničia, kde je to úplne normálne, som si vypýtala k vínu pohár obyčajnej vody. Čašník ma odbil s tým, že to mi nemôže dať, mám si objednať minerálku. Ja mám však rada čistú obyčajnú vodu na pitie, takže som o minerálku záujem nemala.
Opýtala som sa ho, či je to taký problém, však sme si objednali aj fľašu vína. Problém to zjavne bol a vodu mi nedoniesol.
Nepoviem, ak by som si neobjednala nič, ale takto....
Tento štýl „ochoty" som začala badať vo viacerých bratislavských podnikoch. Nechápem, aký s tým majú čašníci, resp. ich manažéri problém. Všade vo svete, keď si objednáte vodu z vodovodu Vám ju bez problémov dajú, len u nás to musí byť vždy inak.
Mám skúsenosť, že v Španielsku prišli deti, čo sa hrali vonku na námestí do baru a poprosili pohár vody. Keďže bolo vonku asi 40 stupňov barman bez zaváhania deťom vodu dal a tie zase bežali ďalej.
Viem, že nie som dieťa a nemáme tu 40 stupňov (aj keď v týchto dňoch k tomu ďaleko nemáme), ale myslím si, že takto sa zase len zahraničným turistom ukazujeme v tom „úžasnom" svetle.....