reklama

All inclusive

V rádiu hovorili o tom, ako chce grécka vláda zrušiť all inclusive v hoteloch. Pre slovenských, českých, poľských, ruských a mnohých ďalších „all inclusive pozitív“ turistov by to bol veľký škrt cez rozpočet. Mnohí totiž pri takejto dovolenke mnohokrát neminú už ani cent navyše. Ani sami nevedia, o čo sa pritom ochudobňujú. Viem, že každý poníma dovolenku po svojom a je mnoho ľudí, ktorých predstava najlepšie strávenej dovolenky je ležanie na pláži, jedenie niekoľkokrát za deň a samozrejme poriadny „pitný režim“ v all inclusive bare.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)

Pritom tým, že ostávajú v hotelových komplexoch sa uberajú o to najkrajšie, čo podľa mňa na cestovaní je. O poznávanie nových miest, nových ľudí, miestnych jedál a zvykov.

Mnohé hotely sa totiž prispôsobujú turistom, ktorých je v hoteli najviac, a tak je úplne bežné, že v španielskom hoteli, kde je 80% anglických turistov nájdete na raňajky v podstate len slaninu, fazule, nugetu a želé rôznych hrozných farieb. Vôbec tam na obed neochutnáte paellu, či iné španielske typické jedlá.

Však aj medzi bežné reklamácie turistov patria napr. také ako: v Grécku – to je hrozné, však je tu samá grécka strava....a pod.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ok, pochopím, že máme rôzne triedy ľudí a nie každý má plno peňazí na vyhadzovanie. A potom teda aj pochopím tie rodiny, čo počítajú každú korunu, že zvolia práve tento typ dovolenky.

Dokonca sú lokality, kde iný hotel, ako all inclusive ani nenájdete.

Napriek tomu nerozumiem ponímaniu ľudí, že mám all inclusive, musím sa „nacpať“ a „ožrať“ do nemoty. Viem o čom hovorím, keďže robím v cestovnom ruchu.

Ako delegátka som každú chvíľu počúvala, že „ako sme na tej dovolenke pribrali“. Na protirečenie, že all inclusive neznamená „prežieranie sa“ som iba počula, že to sa nedalo. Toľko jedla pokope, nevedeli si vybrať, museli všetko vyskúšať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aby išli na výlet? To sa predsa nedá. Došli by o obed v hoteli!!!!!

Aký je teda môj pohľad na vec. Osobne uprednostňujem dovolenku, kde neminiem veľa peňazí na ubytovanie. Stačí mi jednoduchý hotel/apartmán, ale musí byť čistý (na to si potrpím). Stravu si nemám problém zabezpečiť sama – buď v miestnych obchodoch, alebo reštauráciách. Snažím sa jesť miestne špeciality a ochutnať z nich čo najviac. Pri striedaní reštaurácii vyskúšam rôzne chute.....nie som obmedzená tým, že je otvorené len vo vyhradených hodinách a myslím, že aj kvalita potravín, z ktorých sú tie jedlá robené je na ďaleko vyššej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Popritom vidím aj rôzne zákutia, stretnem sa s miestnymi, vidím, aké majú zvyklostí, porozprávam sa o živote na danom mieste......

Toto je moje ponímanie dovolenky – zážitky. Tie mi nikto nezoberie.

Vrátim sa však do hotelov a ku all inclusive. Akceptujem fakt, že niekto fakt nepotrebuje ku šťastiu vychádzať z hotela a ostáva v ňom zavretý povedzme 10 dní.

Stále však nerozumiem tomu, prečo tá potreba prejedania sa. Predsa keď si robím doma raňajky, tak si natriem jeden chleba s maslom a dám si na neho šunku, k tomu pohár džúsu a šálka kávy. Alebo si urobím praženicu z dvoch vajec, k tomu rožok a na pitie to, čo som už spomenula. A koniec. Nič viac. Ako ak mám jeden deň väčší hlad, dobre, dám si ešte niečo navyše. Ale prečo má niekto potrebu jesť na dovolenke 10 dní 2-3x viac než normálne? Na raňajky teda „spráska“ 3 chleby so šunkou, praženicu, opečenú slaninu, párky, bábovku, chleba s nutelou, 2 jablká a 2 litre džúsu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obed je tiež v našich končinách ponímaný ako napríklad tanier polievky, porcia mäsa s prílohou a prípadne nejaký šalát. Niektorí tak majú aj večeru, niektorí ju majú v menšom množstve – nejaký šalát, alebo vajíčka – každý podľa chuti.

Ale na dovolenke – musím okoštovať predsa z každého, takže si naložím 3 kopcovité taniere a natlačím ich do seba za každú cenu, predsa som si to zaplatil! Alebo si prinesiem 3 taniere niečoho, čo neviem ako chutí a po súste zistím, že mi to vlastne nechutí, tak to tam celé nechám a idem si po ďalšie 3 také taniere.

A extra špecialita sú zákusky. Videla som viackrát niesť pani tanier s asi 20 kúskami. To predsa nemôže na posedenie zjesť, keďže má už v sebe tie 3 kopcovité taniere!!!!! A neverím, že pri pohľade na tácku so zákuskami niekoho zaujmú úplne všetky. Ak áno a chcem ich ochutnať, dá sa to aj tak, že zoberiem s každého jeden a s manželom alebo priateľom si dám každý na polovicu......či také napadne len mňa?

Rozumiem, že chce človek ochutnať veci, ktoré doma nejedol, ale to je taký problém si z každého naložiť za lyžicu (ako taká jednohubka) a potom z toho, čo mi chutí si naložím viac? Každopádne ak nám doma stačí tanier jedla na obed, tak prečo má niekto potrebu na dovolenke jesť 10 dní 3 taniere na obed a 3 taniere na večeru? Tomu fakt nerozumiem.

Myslím si, že o tomto pôvodný koncept all inclusive NEBOL! 

Pozn.: foto z internetu

Katarína Krajmerová

Katarína Krajmerová

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

www.krajmerova.com Zoznam autorových rubrík:  CestovanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu